خلاصه عملکرد پژوهشي Scopus

به‌روز شده در: ۱۴۰۳/۲/۶
  • ۱۹ تعداد اعضای هیات علمی شاغل
  • ۱ اعضای هیات علمی با صفر یا یک مقاله
  • ۲/۱۵ نسبت استناد به مقاله در همه سال‌ها
  • ۰/۳۱ نسبت مقاله به هیات علمی در ۲۰۲۳
  • ۴ H-Index
۲۰۰۳ ۲۰۲۳
  • ۴۱ استنادات
۲۰۰۳ ۲۰۲۳
  • ۱۹ مقالات
۲۰۰۳ ۲۰۲۳

۲۱%
مقالات با همکاری بین‌المللی
۲۴%
خوداستنادی (گروه آموزشی)
۵%
اعضای هیات علمی با صفر یا یک استناد
۰%
مقالات i10
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص IF
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص CiteScore
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص SJR
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص SNIP

زمينه‌هاي پژوهشي مقالات:

معرفي

درباره گروه ریاضی

در سال ۱۳۵۳ مجتمع آموزش عالی تربیت دبیر سنندج پس از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و آموزش عالی کار خود را با تنها گروه خود یعنی گروه ریاضی آغاز نمود. از بدو تاسیس تا سال ۱۳۷۲ گروه فقط در مقطع کارشناسی دانشجوی رشته دبیری ریاضی می‌پذیرفت.

از سال ۱۳۷۲ با کسب مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دو رشته کارشناسی ریاضی محض و کارشناسی ریاضی کاربردی نیز از طریق آزمون سراسری مورد پذیرش قرار گرفت.

از سال ۱۳۸۶ با کسب مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رشته کارشناسی دبیری ریاضی نیز از طریق آزمون سراسری مورد پذیرش قرار گرفت.

در سال های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۶ گروه ریاضی به ترتیب موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی و ریاضی محض گردید.

در سال ۱۳۹۰ با کسب مجوز پذیرش دانشجوی دکتری در رشته ریاضی محض با دو گرایش جبر و آنالیز و در رشته ریاضی کاربردی با گرایش آنالیز عددی قدم در سطح بالاتری از مراحل ایفای نقش علمی خود گذاشت.

از سال ۱۳۸۹ و پیرو تصمیم وزارت علوم برای تمامی دانشگاه‌ها، موقتا پذیرش دانشجوی کارشناسی ریاضی محدود به رشته جدید ریاضیات و کاربردها می‌باشد. در حال حاضر پذیرش در هر سه مقطع کارشناسی (یک رشته)، کارشناسی ارشد (دو رشته ‏و‏ چهار‏ گرایش)‏ و دکتری (دو رشته و سه گرایش کلی) صورت می‌پذیرد.

پس از پیشنهاد و پیگیری‌های چند سال اخیر گروه ریاضی و تایید و پشتیبانی دانشکده علوم، معاونت آموزشی دانشگاه و ریاست دانشگاه نهایتا با راه اندازی کارشناسی علوم کامپیوتر در مجموعه علوم ریاضی دانشکده علوم پایه موافقت گردید و اولین دوره ورودی های این رشته از طریق آزمون کنکور سراسری در مهر ماه ۱۳۹۶ وارد این مقطع شدند.

با توجه به آن که دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ با رشته ریاضی شروع بکار کرده است و این گروه در این مدت موفق به تربیت متخصصین برجسته فراوانی در شاخه‌های مختلف ریاضی شده است همچنین گروه ریاضی و علوم کامپیوتر با داشتن اساتید مجرب، دلسوز و زحمت‌کش ( دو استاد تمام، هشت دانشیار و شش استادیار) برای آینده و چشم‌انداز این گروه موارد زیر را در برنامه‌های آتی خود قرار می‌دهد:

تلاش گروه ریاضی و علوم کامپیوتر برای تفکیک رشته علوم کامپیوتر و ایجاد گروه علوم کامپیوتر و جذب هیات علمی مورد نیاز مربوط به این رشته

تلاش گروه ریاضی و علوم کامپیوتر برای ایجاد رشته‌های بین رشته ایی متناسب با نیاز جامعه و صنعت از جمله رشته‌های ریاضیات مهندسی، ریاضیات زیستی

حفظ و افزایش ارتباط گروه ریاضی و علوم کامپیوتر با آموزش و پرورش علی‌الخصوص دانشگاه فرهنگیان جهت بالا بردن کیفیت آموزش ریاضی معلمان، دبیران و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان کردستان جهت بالا بردن کیفیت آموزش دانش ریاضی.

افزایش و برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های مرتبط با دانش ریاضی جهت بالا بردن دانش ریاضی در سطح استان و کشور.

برگزاری دوره‌های مشترک و تبادل دانشجو و استاد با کشورهای پیشرو در علم ریاضی

تلاش در جهت ایجاد مجلات علمی معتبر در زمینه مرتبط با دانش ریاضی در دانشگاه کردستان

افزایش فعالیت و تلاش گروه ریاضی و علوم کامپیوتر جهت تاسیس خانه ریاضیات، جهت استعدادیابی و کمک به استعدادهای برتر ریاضی در استان

تلاش در جهت ایجاد دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر در دانشگاه کردستان

ایجاد یک مرکز تحقیقاتی فیزیک نظری و ریاضیات غرب کشور زیر نظر پژوهشکده تحقیقاتی فیزیک نظری و ریاضیات ایران

معرفی گرایش ها در مقاطع مختلف

کارشناسی ریاضیات و کاربردها

ریاضیات یکی از قدیمی ترین شاخه های علوم است. رشته ریاضیات و کاربردها رشته جدیدی است که جایگزین رشته های ریاضی محض و کاربردی شده است. تحصیل در رشته ریاضیات و کاربردها مستلزم علاقه فراوان و تسلط کافی در دروس کمی به خصوص ریاضی است.

داشتن قدرت تجزیه و تحلیل کمی در سطح خوب برای دانشجویان این رشته لازم است. فارغ التحصیلان رشته ریاضیات و کاربردها دارای زمینه کاری مختلف در جامعه هستند به خصوص اگر مدارج عالی این رشته را نیز گذرانده باشند.

معرفی رشته ریاضی محض کارشناسی ارشد

هدف از رشته ارشد ریاضی محض، تربیت متخصصان علوم ریاضی است که آمادگی لازم برای ادامه تحصیل به منظور اشتغال به پژوهش و نیز انتقال علم ریاضی در سطوح دانشگاهی را داشته باشند. آشنایی با تجزیه و تحلیل مسائل در قالب ریاضی و مدلسازی ریاضی نیز از اهداف دیگر شاخه ریاضی محض است.

دانشجویانی که در کارشناسی ارشد ریاضی محض وارد می شوند باید علاقه فراوان و تسلط کافی به دروس کمّی به خصوص ریاضی داشته باشند. داشتن قدرت تجزیه و تحلیل در سطح خوب برای این افراد لازم است.

رشته کارشناسی ارشد ریاضی محض دارای ۳ گرایش آنالیز - جبر و هندسه می باشد.

معرفی رشته ریاضی کاربردی کارشناسی ارشد

این گرایش از ریاضیات سعی داره تا ارتباط بین علم پایه ای و تئوریک ریاضیات رو با علوم دیگه پیوند بزنه. ارتباط زیادی بین ریاضیات و تقریبا تمامی علوم دیگه وجود داره. به نوعی ریاضیات کاربردی سعی داره تا ریاضی را برای ریاضیدانان از حالت خیلی محض خارج کنه و اونو به سمت کاربردی تر شدن پیش ببره.

کارشناسی ارشد آنالیزعددی

پل رابطیست بین علوم هندسی و ریاضیات، به خصوص علوم کامپیوتر، برنامه نویسی و ریاضیات. باید بتوانید به خوبی مدلسازی کنید، الگوریتمهای عددی را تجزیه و تحلیل کنید.

کارشناسی ارشد بهینه سازی

پل بین ریاضیات و مهندسی صنایع است. بیشتر جنبه های مهندسی مالی رشته صنایع در این گرایش مطرح است به اضافه تحقیق در عملیات و کنترل و غیره.

اعضاء هيات علمي

  • نمایش تا از کل عضو

فهرست مقالات Scopus

  • تا از کل مقاله
No. Title Authors Journal IF SJR CiteScore Published Cited By

مقالات منتشر شده در مجلات برتر Scopus

Criterion: